پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118737
موافقت کروبي و هاشمي با يک پيشنهاد
تاریخ انتشار : 1393/06/11 11:11:57
نمایش : 1265
در ميان رعد و برق و هواي آشفته اردوگاه اصلاح طلبان ردپاي سران فتنه با مديريت جديد مشاهده مي شود. هرچند اعترافات برخي چهره هاي اصلاح طلب ديگر فايده اي ندارد اما بايد بدانند که جامعه هوشيارتر و بيدارتر شده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، در حالي که کمتر از ۵۷۰ روز تا انتخابات مجلس دهم باقي است، احزاب سياسي آرام آرام از طريق رسانه ها، برگزاري کنگره و اردو و حتي نشست هاي خبري حضور جدي خود را در رقابت انتخاباتي اسفند ۱۳۹۴ اعلام مي کنند.

هرچند در اردوگاه اصولگرايان آرامش برقرار است و بر اساس برنامه هاي قبلي (مانند حزب موتلفه اسلامي، جامعه مهندسين و غيره ...) نشست هاي خبري و کنگره ها برگزار مي شود اما انگار هواي اردوگاه اصلاح طلبان ابري همراه با رعد و برق پراکنده است!

در اين اردوگاه (اصلاح طلبان) اول صداي فرزندي نوظهور به نام "ندا" يا همان نسل دوم اصلاح طلبان شنيده مي شود که هنوز مجوز نگرفته مدعي پيروزي قاطع در انتخابات است و بعد نشريه "صدا" با حمايت حزب کارگزاران وارد ميدان شده تا با تخريب حريف، خود را برتر از ساير رقبا جا بزند. البته اين نشريه با يک شيرين کاري جديد با تخريب ائمه جماعات و تفسير معکوس قانون اساسي با نام رئيس جمهور و استفاده از اظهارات غيرکارشناسي برخي از چهره هاي زنداني در فتنه ۸۸ قصد افزايش قدرت جايگاه رئيس جمهور در سطح رئيس قواي مجريه و قضائيه و غيره ... را داشته است! که از اين حزب با سابقه با حمايت فردي انقلابي اين اقدام بعيد بود و جاي تامل دارد!

بعد هم نوبت به اعلام رسمي جبهه متحد اعتدال گرايان يا همان نسخه به روز شده کارگزاران رسيد تا موجوديت خود را رسما اعلام کنند.

پيام کروبي و آغاز فعاليت مجدد اعتمادملي

در اين حال و هواي باد و باراني اردوگاه اصلاح طلبان رسول منتجب نيا جانشين مهدي کروبي در حزب اعتمادملي علم حزب را بالابرد و اعلام کرد: دبيرکل حزب(کروبي) پيام داده است که اعتمادملي را فعال کنيم! بعد هم سخنگوي وزارت کشور اعلام کرد که فعاليت اين حزب منع قانوني ندارد.

حالا هر روز شاهد مصاحبه هاي پي در پي منتجب نيا قائم مقام دبيرکل اين حزب در رسانه هاي اصلاح طلب هستيم تا از اين طريق بتواند رسما فعال شدن حزب و برنامه هايش را اعلام عمومي کند.

منتجب نيا در اظهارات جديدش به روزنامه اعتماد گفته است: جريان اصلاحات تنها جرياني است که مي تواند با عقل، انديشه و با شرع مقدس منطبق باشد!

بر اساس اين گزارش، به نوعي مي توان گفته هاي منتجب نيا را اينگونه تفسير کرد که در خردادماه ۱۳۸۸ عقل حکم مي کرد که ليدرهاي اصلاحات اعلام کنند که در انتخابات رياست جمهوري تقلب شده و از مردم بخواهند که به خيابانها ريخته و اعتراض کنند! انديشه هم مي گفت که شعار نه غزه، نه لبنان سردهند و صدور بيانه هاي پي در پي و همگام با رسانه هاي خارجي تيشه به ريشه نظام بزنند! و شرع مقدس هم مي گفت که به سخنان رهبرانقلاب بي توجه باشند و بدون تبعيت و از ولايت فقيه مسير خود را طي کنند!

بعد هم گفته است اصلاحات مسير انبياء را طي مي کند و از افراط و تفريط هم دوري مي کنيم. که البته اين گفته ها تماما شيرين و زيباست اما تاريخ معاصر چيز ديگري را ثبت کرده است.

اعتراف "اعتماد ملي" به تفکر سکولاريسم!

رسول منتجب نيا که بعنوان يکي از ليدرهاي جريان اصلاح طلبي محسوب مي شود اعتراف کرده است که يکي از مهمترين اشکالات اصلاح طلبان اين بوده که به جنبه هاي ديني مردم در فعاليت هاي سياسي کمتر توجه کرده و سياست را بدون ديانت تعريف کرده بودند! هرچند اين اعتراف دير انجام شد اما حقيقت آن بيش از اين براي مردم روشن شده بود.

موافقت موسوي و کروبي و هاشمي وخاتمي از پيشنهاد منتجب نيا

جانشين دبيرکل حزب اعتماد ملي اعلام کرده است که قصد دارد حزب فراگير اصلاح طلبان را تاسيس کند و در اين مورد نظر موافق افرادي همچون خاتمي، کروبي، روحاني، عارف، موسوي وهاشمي را هم گرفته است! نکته جالب اين است که منتجب نيا گفته: مردم فکر مي کنند اصلاح طلبان به مسجد نمي روند در حالي که اهل مسجد و هيئت هستند!

به دنبال رفع حصر کروبي/ الان مشکل کشور همين است!

گفته هاي منتجب نيا در حالي است که الباس حضرتي عضو تيم اعتمادملي ومديرمسئول روزنامه اعتماد گفته است: حصر کروبي را يکي از مشکلات خيلي بزرگ و اساسي براي کشور و حزب مي دانم. اين مشکل غير قابل حلي نيست و بايد براي حل آن تلاش کرد. ما فعاليت حزب را ادامه مي‌دهيم و در کنار آن براي آزادي عزيزان در حصر تلاش مي‌کنيم. ما در گير و دار آن هستيم که چگونه و با چه شرايطي و روشي در حاليکه دبيرکل اين حزب درحصر خانگي بسر مي‌برد و امکانات و پرونده‌هاي آن نيز به آن برگردانده نشده فعاليت حزب را آغاز کنيم.

برخي کارشناسان سياسي بر اين باورند که اصلاح طلبان به دليل کارنامه ناموفقي که در سال ۸۸ از خود برجاي گذاشته و خسارات سنگين سياسي، اجتماعي، اقتصادي و بين المللي به کشور وارد کرده اند حالا با مظلوم نمايي و اقرار به گناه قصد بازگشت به قدرت را دارند. اين درحالي است که خود اصلاح طلبان انتخاب روحاني بعنوان رئيس جمهور را پيروزي خود در انتخابات مي دانند در حالي که روحاني بارها تکرار کرده وامدار حزبي نيست.

به نظر مي رسد انتخابات آينده نيازمند بصيرت مردمي در شناخت افراد و احزاب دارد و رسانه ها نقش موثري در اين مهم ايفا مي کنند. قطعا مردم ايران هشت سال دشوار را در عرصه هاي سياسي، بين الملل و اقتصادي فراموش نخواهند کرد. هشت سالي که اگر با آرامش سال ۸۸ همراه بود تاثير بهتري داشت.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html